Concert pascal
MOPAN Suceava

Camelia Căpitanu, o prezență remarcabilă din lumea televiziunii, a blogging-ului și a universului culinar, devine ambasadoarea Moldovei, zona sa natală, în cadrul campaniei Iutta desfășurată pe www.dorderomanesc.ro. Proiectul, aflat la cea de-a opta săptămână, își propune să adune la un loc povești autentice de dor ale românilor din toate colțurile lumii și să răsplătească participanții cu premii ce constau inclusiv într-un tur ghidat al țării de 10 zile.

Tânăra, care se ghidează în viață după emoții și pasiuni, povestește că dorul său are chipul unui om tare drag ce face parte din primile sale amintiri: ”Dorul meu e emoția pe care o simt atunci când revin în casa bunicului meu. Unde, în același timp, mă întâlnesc și cu mine, cea de la vârsta copilăriei, care a păstrat foarte vii și prezente poveștile de la vremea aceea și în ziua de astăzi și din care mă încarc întotdeauna.”.

Spotul video al Dorului de Moldova poate fi vizionat AICI.

Producție video: Pink Stripe Group / Muzică: Maria Chifu (voce) și Radu Vâlcu (chitară).

Cele 10 ambasadoare alese pentru cele 10 regiuni ale ţării sunt femei cu valori înrădăcinate, ce poartă în suflet meleagurile natale și îmbină tradiția cu modernitatea. Astfel, fiecărei regiuni și reprezentante li se va dedica câte o săptămână plină de povești și doruri.

Campania „Dor de românesc” a pornit nu întâmplător cu Ambasadoarea Olteniei, Eglantina Becheru, o artistă de o eleganță înnăscută, care aduce cu ea de pe meleagurile gorjene ceva din măreția creatoare a lui Brâncuși. Oltenia a fost urmată de Basarabia-soră, care a avut-o în centru pe jurnalista și producătoarea Nata Albot, organizatoarea numeroaselor festivaluri ce au ca obiectiv comun promovarea tradițiilor românești în Republica Moldova. De curând, proiectul a celebrat Maramureșul prin intermediul ambasadoarei Paula Seling, ce cântă cu vocea sa duioasă dorul și dragostea de locurile natale și regiunea Muntenia prin vedeta TV, Iuliana Tudor, ce alină dorurile românilor de casă cu fiecare emisiune pe care o realizează. Adela Pârvu, jurnalist și blogger de design interior, a adus creativitatea, armonia și pofta ei de viață ca Ambasador al îndrăgitei Transilvania iar Ana Morodan, fashion blogger de renume în peisajul românesc, își exprimă dorul ca Ambasadoare a Crișanei prin alegerile vestimentare mereu inspirate și inovative. Născută în Dobrogea, Aylin Cadîr, cântăreața și actrița cu origini turcești s-a bucurat de o copilărie într-un sat cu tradiții protejat de UNESCO, pentru care și-a mărturisit prin noi dorul.

Nicoleta Chirica, fondator şi designer Iutta declară: Pentru această campanie am colaborat cu femei ce au o energie extraordinară, care ne inspiră prin pasiunile şi proiectele lor. Poveştile lor de dor sunt foarte diverse dar în acelaşi timp, sunt unite de un numitor comun: dragostea pentru ceea ce înseamnă românesc. Atât dorurile lor, cât şi ale participanţilor la campania online, vor fi sintetizate într-o creaţie ce se va contura la final de proiect, numită Dor călător.”

Câteva dintre dorurile împărtășite de participanţii campaniei până acum:

  • „Mi-e dor de boem, de artiștii care îţi fac inima să danseze în parfumul salcâmilor de altădată! Mi-e dor de atmosfera din poveștile bunicilor și pozele vechi cu orașul meu – tramvaiul, caleștile, ceainăriile boeme, abundenţa, moda acelor ani. Mi-e dor de frumos în toate!” Iulia, Muntenia
  • ”Mi-e dor de serile copilăriei la bunica, de mirosul de iarbă proaspătă și țârâitul greierilor. De parfumul teilor bătrâni de la poartă. De inventivitatea cu care noi, copiii, încercam să descoperim lumea și să ne luăm la întrecere în întrebări meșteșugite.” Claudia, Oltenia
  • ”Dor de Chișinău toamna, când se îmbracă de sărbătoare pentru ziua orașului, cu miros de must și frunze uscate, de castanii ce străjuiesc de o parte și de alta bulevardele lui. ”  Andreea, Basarabia

Cititorii sunt invitați să acceseze platforma www.dorderomanesc.ro să afle mai multe detalii despre campanie, să citească cât mai multe povești autentice din toate zonele geografice ale României și Basarabiei, dar mai ales să își împărtășească, la rândul lor, dorul. Care e dorul tău?

O campanie susținută de ”România, tare de tot” by Intact Media Group.

Despre campania Dor de românesc

Care e dorul tău? De la această întrebare s-a născut ideea campaniei „Dor de românesc”, ce poartă chiar numele celei mai îndrăgite colecții Iutta. Pe www.dorderomanesc.ro se dorește colecționarea dorurilor românilor într-un loc comun, ca un manifest pentru frumusețea și bogăția culturală din fiecare zonă geografică a țării noastre.

Campania, pe lângă elementul online, va fi încununată de un traseu fotografic naţional pentru promovarea turismului românesc, a brandului de ţară şi susţinerea obiceiurilor specifice fiecărei zone. De asemenea, dorurile culese în cele 10 săptămâni ale campaniei vor crea geanta „Dor calator”, o geantă de voiaj ce va ajunge tot în posesia marelui câştigător. Alte 100 de premii ce constau în produse Iutta şi ale partenerilor îşi aşteaptă câstigatorii.

Despre Iutta

Iutta este un atelier de creație care are în portofoliu genți și accesorii din piele cu motive de inspirație tradițională. Brandul reflectă dorul de românesc prin valorificarea folclorului, suplinind nevoia de identitate care caracterizează prezentul. Simbolurile alese pentru cea mai recentă colecție, intitulată chiar „Dor de românesc”, reflectă pitorescul și tradiția fiecărei zone din țară și exprimă principalele valori ale acesteia, putând fi regăsite și în arhitectura veche sau straiele populare românești.

Colecția aduce la un loc 10 motive românești din diferite zone ale țării noastre și, odată cu ele, dorurile față de regiunile respective: Transilvania, Oltenia, Muntenia, Bucovina, Basarabia, Moldova, Dobrogea, Maramureș, Banat, Crișana. Astfel, creațiile Iutta au în spate o poveste, un dor ce le inspiră pe cele care le poartă să își amintească unde le sunt cu adevărat rădăcinile și valorile. Cum frumos ne descria o susținătoare: „Voi, Iutta, ne faceți să iubim dorul, deși el implică o absență.”

Mai multe detalii pe: www.iutta.ro, www.facebook.com/Iutta.ro și pe pagina dedicată evenimentului.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Timp liber
SAV-COM Suceava
MOPAN Suceava
FACOS Suceava
Edofier Fier Forjat
Castiga premii zilnice cu factura electronica din contul E.ON Myline
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava