MOPAN Suceava

Activitatea spitalului din Rădăuţi riscă să fie blocată, iar profesorii şi salariaţii primăriei sunt la un pas să nu-şi mai poată primi drepturile salariale. Toate aceste lucruri se pot întâmpla în condiţiile în care Primăria Rădăuţi nu poate primi banii pe care i-a primit la ultima rectificare bugetară din luna iulie a.c., în condiţiile în care Consiliul Local nu mai există.

Pentru deblocarea situaţiei, prefectul judeţului Suceava, Constantin Harasim, i-a invitat vineri pe toţi parlamentarii suceveni să fie prezenţi la o întâlnire în care vor fi prezentate toate demersurile efectuate până în prezent pentru deblocarea municipiului Rădăuţi, precum şi pentru a susţine soluţiile ce vor fi găsite în acest sens. Constantin Harasim a declarat că îşi doreşte ca parlamentarii suceveni să susţină în regim de urgenţă toate demersurile identificate pentru deblocarea situaţiei de la Rădăuţi, prin promovarea unor proiecte de acte normative care să reglementeze situaţiile de vid legislativ identificate.

Constantin Harasim a sdeclarat că în lipsa Consiliului Local, municipiul Rădăuţi nu poate beneficia de banii primiţi la rectificarea bugetară din luna iulie a acestui an. De precizat că la solicitarea prefectului, recent a avut loc o şedinţă de lucru la care au participat specialişti ai Prefecturii şi Agenţiei Judeţene a Finanţelor Publice Suceava, în urma căreia s-a ajuns la concluzia nu poate fi operată o rectificare bugetară în lipsa Consiliului Local, fiind o atribuţie exclusivă a acestuia. Totodată, s-a solicitat punctul de vedere al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, al Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Afacerilor Interne. „Ca o consecinţă a imposibilităţii rectificării bugetului local al municipiului Rădăuţi pentru trimestrul IV al acestui an, se previzionează blocarea activităţii Spitalului Municipal Rădăuţi, imposibilitatea achitării salariilor profesorilor şi a drepturilor de natură salarială stabilite prin hotărâri judecătoreşti, precum şi imposibilitatea achitării salariilor pentru angajaţii proprii, deşi sumele necesare au fost alocate de către Guvern. Raportat la problemele cu care se confruntă cetăţenii municipiului Rădăuţi, la nivelul instituţiei noastre s-a căutat identificarea unor soluţii urgențe”, a spus Harasim.

El a subliniat că având în vedere necesitatea şi urgenţa reglementării unei situaţii care, datorită circumstanţelor sale excepţionale, impune adoptarea de soluţii imediate, în vederea evitării unei grave atingeri a interesului public, din administraţie, sănătate şi învăţământ, soluţia identificată pentru această problemă este completarea articolului 132 din Legea nr.115/2015, în sensul organizării de alegeri parţiale pentru Consiliul Local în perioada imediat următoare, prin excepţie de la termenul de un an prevăzut în textul acestui act normativ. „În formularea acestui proiect de ordonanţă de urgenţă, s-a avut în vedere faptul că, prin organizarea de alegeri parţiale pentru alegerea Consiliului Local Rădăuţi s-ar debloca în totalitate activitatea acestei autorităţi a administraţiei publice locale în condiţiile în care viceprimarul ales poate exercita atribuţiile primarului pe durata suspendării mandatului acestuia sau a vacanţei funcţiei”, a declarat Harasim. El a mai adăugat că în consultarea cu parlamentarii îşi doreşte identificarea de noi soluţii care ar putea rezolva probleme municipiului Rădăuţi.

Prefectul a mai declarat că ţinând cont de situaţia excepţională din Rădăuţi, Prefectura a solicitat punctul de vedere Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Ministerul Afacerilor Interne şi cel al Finanţelor Publice, oferind şi soluţii de rezolvare, prin înaintarea a trei proiecte de ordonanţă de urgenţă care ar putea debloca acest mai multe probleme cu care se confruntă acest municipiu.

Constantin Harasim a arătat că o problemă care trebuie rezolvată este cea care ţine de emiterea actelor de urbanism, această activitate fiind în continuare blocată. El a explicat că în urma recomandărilor primite de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice se are în vedere încheierea unui parteneriat tehnic pe termen limitat între Consiliul Judeţean şi Primăria Rădăuţi pentru emiterea de către administraţia judeţeană a actelor de urbanism.

„O problemă ce urmează a fi rezolvată, constă în identificarea persoanei abilitate să semneze formularul F3 – avizul primarului, document necesar emiterii autorizaţiilor de construire prevăzut în art.22, alin.3 din ordinul ministrului MDRL nr.839/2009, sens în care s-a solicitat punctul de vedere al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice”, a precizat Constantin Harasim.

Prefectul a adăugat că o problemă pentru care nu au fost identificate soluţii în actualele acte normative este legată de deblocarea activităţii Comisiei locale de fond funciar din Rădăuţi. Harasim a spus că potrivit prevederilor legale actuale, pentru funcţionarea comisiei se impune obligativitatea prezenţei primarului sau, după caz, a viceprimarului la şedinţele comisiei. În acest caz s-a solicitat punctul de vedere al Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor, instituţie cu atribuţii de coordonare şi control a comisiilor locale şi judeţene de fond funciar.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Administraţie
SAV-COM Suceava
MOPAN Suceava
FACOS Suceava
Edofier Fier Forjat
Castiga premii zilnice cu factura electronica din contul E.ON Myline
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava