ANCOM: condițiile și regulile de comunicare prin intermediul noului serviciu electronic „My ANCOM”
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații lansează astăzi în consultare publică proiectul de decizie privind comunicarea documentelor prin intermediul serviciului electronic...
Legea privind serviciile digitale a fost publicată în Monitorul Oficial
Astăzi a fost publicată în Monitorul Oficial nr.232 Legea nr. 50/2024 privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2022/2065 al Parlamentului European și al Consiliului din 19 octombrie...
DSA: Furnizorii de servicii intermediare trebuie să notifice ANCOM cu privire la tipul serviciilor oferite
ANCOM a lansat în consultare publică proiectul de decizie privind procedura de informare pentru furnizorii de servicii intermediare. Proiectul de decizie stabilește anumite aspecte procedurale menite să...
Utilizatorii de servicii de comunicatii electronice au dreptul de a fi informati cu privire la atingerea unei limite de consum suplimentare valorii lunare a abonamentului
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) informează utilizatorii de servicii de telefonie și de acces la internet din România despre obligația furnizorilor de a...
DSA: Deciziile pentru soluționarea plângerilor privind serviciile digitale și de certificare a organismelor de soluționare extrajudiciară a litigiilor, în consultare publică
ANCOM lansează astăzi în consultare publică proiectul de decizie cu privire la stabilirea procedurii de soluționare a plângerilor privind serviciile digitale și proiectul de decizie pentru stabilirea procedurii...
Planul de acțiuni al ANCOM pentru anul 2024, în consultare publică
ANCOM lansează în consultare publică planul său de acțiuni pentru anul 2024. Autoritatea își propune pentru acest an, printre altele, continuarea proiectelor care privesc cadrul de reglementare tehnică...
Bilanț 2023: Peste 3.800 de reclamații primite de ANCOM din partea utilizatorilor de servicii de comunicații electronice și de servicii poștale
În cursul anului 2023, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat 3.835 de reclamații din partea utilizatorilor serviciilor de comunicații electronice...
Ca urmare a stabilirii la nivel european a tarifelor pentru terminarea apelurilor la puncte fixe, respectiv la puncte mobile, ANCOM dereglementează la nivel național ambele piețe de terminare a apelurilor de voce în reţelele publice de telefonie
În urma parcurgerii procesului de consultare publică națională, ANCOM a agreat cu industria proiectul de decizie privind retragerea obligațiilor individuale existente în sarcina furnizorilor de servicii...
Bilanț 2023: Peste 3.500 de controale în sectorul telecom
În anul 2023, ANCOM a desfășurat 3.579 de controale pentru a asigura aplicarea și respectarea prevederilor legislației și reglementărilor impuse de Autoritate în vederea promovării concurenței pe piețele...
DIGI reutilizează integral spectrul de 2100 Mhz pentru noile tehnologii 4G și 5G
DIGI anunță reutilizarea integrală a spectrului de 2100 Mhz pentru 4G și renunțarea la vechea tehnologie 3G. DIGI, operatorul cu cea mai mare acoperire de voce mobilă din România, conform raportului ANCOM...
Peste 775.000 de numere de telefon portate în prima jumătate a anului 2023
De la inceputul acestui an si pana la data de 30 iunie 2023, au fost portate 775.108 de numere de telefon. Dintre acestea, 96%, respectiv 745.595, sunt numere de telefonie mobila si 29.513 numere de telefonie...
Creșteri de peste 25% ale vitezei de download pentru internetul fix și mobil în 2022
”Calitatea serviciilor de acces la internet s-a îmbunătățit în anul 2022 când am înregistrat o creștere a vitezelor medii de download și upload la nivel național atât pentru conexiunile fixe, cât și pentru...
Furnizorii de comunicații electronice, obligați la informare precontractuală prin fișa de sinteză a contractului
Înainte de încheierea unui contract, furnizorii sunt obligați să pună la dispoziția utilizatorilor o serie de informații detaliate, clare și relevante referitoare la serviciile de comunicații electronice...
ANCOM a adoptat o nouă serie de reglementări în domeniul comunicațiilor electronice
ANCOM a organizat două reuniuni ale Consiliului Consultativ în datele de 8 și 9 februarie 2023 pentru a discuta o serie de proiecte de decizii care actualizează legislația secundară din domeniul comunicațiilor...
Interviu Cristin Popa, ANCOM: România are cu siguranță, un viitor digital, iar dimensiunea europeană ne impune să grăbim pasul
Începutul de an este întotdeauna un bun prilej pentru retrospective, dar și pentru proiecții de viitor . Care sunt perspectivele pentru perioada următoare, pentru 2023? Cristin Popa: Ce-i drept, retrospectivele...
Peste 3.400 de controale în sectorul telecom în anul 2022
În anul 2022, ANCOM a desfășurat 3.451 de controale pentru a asigura aplicarea și respectarea prevederilor legislației și reglementărilor impuse de Autoritate în vederea promovării concurenței pe piețele...
DIGI – operatorul cu cea mai mare acoperire de voce mobilă din România
Conform ultimului raport publicat de Autoritatea Națională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, DIGI a devenit operatorul cu cea mai mare acoperire de voce mobilă din țară: 98,8% din populația...
România are un nou mandat în forul care decide viitorul telecomunicațiilor mondiale prin suceveanca Cristiana Flutur
România are un nou mandat în forul care decide viitorul telecomunicațiilor prin suceveanca Cristiana Flutur. „România a câștigat astăzi un nou mandat în Consiliul Uniunii Internaționale a Telecomunicațiilor...
Suceveanca Cristiana Flutur a deschis la București o conferință internațională în domeniul telecomunicațiilor la care participă peste 2.500 de delegați din 193 de țări
România găzduiește, în perioada 26 septembrie – 14 octombrie 2022, cea de a 21-a ediție a Conferinței Plenipotențiarilor Uniunii Internaționale a Telecomunicațiilor, eveniment de importanță majoră pentru...
Netograf.ro: A scăzut numărul de reclamații înregistrate de furnizorii de servicii de acces la internet
În 2021, numărul de reclamații înregistrate de principalii furnizori de servicii de acces la internet, atât la puncte fixe, cât și mobile, a scăzut, această diminuare venind și în contextul în care a scăzut...
Problemele de alimentare cu energie electrică au generat cele mai multe incidente de securitate în sectorul telecom
„Conform datelor Autorității, în contextul continuării utilizării intensive a serviciilor de comunicații electronice în 2021, incidentele de securitate s-au redus semnificativ comparativ cu anul anterior...
Cursa pentru servicii de bandă largă continuă: documentatia licitației, în consultare publică
ANCOM a lansat in consultare publica caietul de sarcini, proiectul de hotarare de Guvern prin care se stabileste taxa minima de licenta, decizia referitoare la tariful de utilizare a spectrului si decizia...
Prevederile Codului european al comunicațiilor electronice, transpuse în legislația națională
„Transpunerea Codului european al comunicațiilor electronice în legislația națională conferă utilizatorilor români mai multe drepturi în relația cu furnizorii de servicii, fiind accentuată creșterea gradului...
Au fost stabilite tarifele orientative pentru accesul la stâlpii operatorilor de rețea
ANCOM a adoptat astăzi, în urma discuțiilor purtate cu reprezentanții industriei în cadrul Consiliului Consultativ, decizia privind stabilirea tarifelor orientative pentru accesul la stâlpii operatorilor...
Roam like at home – volumul de date care pot fi consumate în roaming UE/SEE fără taxe suplimentare va crește în anul 2022
De la 1 ianuarie 2022, pentru majoritatea planurilor tarifare va crește volumul de date (MB/GB) care pot fi consumate în roaming în UE/SEE fără aplicarea unor taxe suplimentare, odată cu scăderea tarifului...
ANCOM lanseaza licitatia pentru noi licente de spectru destinat serviciilor de comunicatii mobile
Astăzi, 11 octombrie 2021, ANCOM lansează procedura de selecţie competitivă pentru alocarea a 195 de MHz disponibili în benzile de 800 MHz, 2600 MHz şi 3400 – 3800 MHz pentru furnizarea de servicii de...
ANCOM: Atenție la apelurile primite de la numere internaționale!
ANCOM atrage atenția utilizatorilor serviciului de telefonie mobilă asupra apelurilor pierdute sau apelurilor primite de la numere internaționale pe care nu le cunosc, care pot reprezenta posibile tentative...
De la 1 iulie 2021 se reduc tarifele pentru terminarea apelurilor fixe și mobile
Începând cu 1 iulie 2021, operatorii de telefonie mobilă care activează pe piaţa din România vor practica un tarif de 0,7 eurocenți/minut pentru terminarea apelurilor mobile, iar operatorii de telefonie...
O nouă rundă de alocare de licențe în banda DECT
ANCOM organizează o nouă procedură de acordare de licențe în banda DECT. Astfel,furnizorii de rețele și servicii de comunicații electronice interesați de instalarea și exploatarea unor rețele publice de...
Traficul de internet fix a crescut cu peste 50% in 2020
„Datele statistice din comunicatii electronice pentru intregul an 2020 contin multe surprize: inversari de tendinte, abateri de la dinamica obisnuita, rasturnari ale unor clasamente istorice. Totodata...
Acoperirea cu servicii de comunicații în Delta Dunării, în dezbatere la Tulcea
ANCOM, cu sprijinul Consiliului Județean Tulcea, a organizat astăzi la Tulcea o conferință dedicată informării publicului cu privire la disponibilitatea serviciilor mobile de voce și internet și riscurile...
Rezultatele măsurărilor de câmp electromagnetic realizate de ANCOM, disponibile integral pe www.monitor-emf.ro
ANCOM lansează astăzi o nouă versiune a platformei www.monitor-emf.ro, unde toți cei interesați pot vizualiza rezultatele măsurărilor privind nivelul de câmp electromagnetic emis de antenele utilizate...
Studiu ANCOM: 65% dintre respondenți au utilizat în ultimele 12 luni servicii poștale, satisfacţia generală fiind de 8,2
„Conform unui studiu de piață al ANCOM, 65% dintre respondenți au utilizat în ultimele 12 luni servicii poștale, satisfacţia generală cu privire la acest tip de servicii fiind de 8,2 puncte din maxim 10....
Tarife mai mici în România pentru terminarea apelurilor fixe și mobile
Începând cu 1 iulie 2021, operatorii de telefonie fixă și mobilă care activează pe piaţa din România vor reduce tarifele pentru terminarea apelurilor în propriile rețele ca urmare a stabilirii, la nivel...